iwystic
Veteran
- Katılım
- 27 Ağu 2019
- Konular
- 290
- Mesajlar
- 4,886
- Çözümler
- 491
- Tepkime puanı
- 10,780

Merhaba dostlar,
bu yazıda sizlere Deep Web hakkında sorulan, merak edilen sorulardan birkaç tanesini cevaplayacağım.
İçerik:
• Deep Web Nedir?
• Deep Web Nasıl Girilir?
• Deep Web'de Hangi Diller Kullanılır?
• Deep Web'e Girmek Suç mu?
• Deep Web'i Kimler Kullanır?
• Deep Web'de Neler Yapılır?
• Deep Web Girmek İçin Hangi Tarayıcılar Kullanılmalı?
Deep Web Nedir?
Deep Web, resmi olarak 1989 yıllardan; yani internetin resmi olarak icat ettiği yıldan beri arama motorları (Google,Bing) indexleyemediği ve verilerin olduğu bir sistemdir. Tarayıcılarda gözükmeyen ve girilmeyen sitelerin çoğu Deep Web'e aittir. Deep Web'in sistemine uçlu DNS yönlendirmeleri ile girilebilir ve özel olarak yapılmış tarayıcılar ile de girilebilir. Bunların başında gelen tarayıcı "Tor Browser"dir.
Deep Web'e Nasıl Girilir?
Deep Web'e girmek için bir özel tarayıcı yani "Tor Browser" kullanmalısınız. Normal bir internet kullanıcısının giremediği yer olduğu için, "Tor Browser" size anlık konum veriyor ve böylece girebiliyorsunuz. Unutmayın, normal bizim kullandığımız domainler ve URL değiller. Karmaşık bir URL kullanıyorlar. Bu sizi anca Deep Web'e girmeyi yakınlaştırır, bunun en alt daha derinlere girmeyi isterseniz "Hidden Wiki" kullanabilirsiniz; ancak bu tehlikeli olabilir. Yönlendirmelerle "Hidden Wikki" ile Deep Web'in derinine inebilirsiniz.
Deep Web'de Hangi Diller Kullanılır?
Burası genellikle İngilizce'dir, Türkçe çok nadir kullanılır.
Deep Web'e Girmek Suç mu?
Giriş yapmak veya kullanmak suç değil; ama %95 illegal olduğu için tehlikelidir. Giren bir çok kişi dikkatli olmalıdır, neye bulaştığınızı bilmelisiniz.
Deep Web'i Kimler Kullanır?
Burayı genellikle şu kişiler kullanır:
• Bilim Adamları(Deney için)
• Katiller
• Ajanlar
• Kaçakçılar
• Teröristler
• Hırsızlar
• Hükümetler
Daha sayamadığım kişiler kullanıyor.
Deep Web'de Neler Yapılır?
Burada gizli verilerin paylaşılması, uyuşturucu kaçakçılarının mal satması (ne sattıklarını az çok biliyorsunuzdur.) gibi bir ortamdır.
Sahte kimlikler ve pasaportlar burada çoktur; bayağı önemli bilgiler vardır. İşte bu yüzden size dediğim gibi, burası çok tehlikelidir.
Deep Web'e Girmek için Hangi Tarayıcılar Kullanılmalı?
Arkadaşlar, sizlere birkaç tarayıcı göstereceğim;
• Tor Browser
• Hidden Wiki
|<>| Tor Browser |<>|
Bu tarayıcı, internette girdiğiniz siteleri, kimlik bilgilerinizi, dosya indirmelerini koruyan güçlü bir tarayıcıdır.
Aslında tarayıcı değil, bilgileri otomatik olarak şifreler ve koruyan bir yazılımdır. (Biz tarayıcı diyoruz.)

|<>| Hidden Wiki |<>|
Hidden Wiki, gizli olarak düzenleme yapabildiği, tor gibi gizli sistemlerde çalışan bir yazılımdır.
Ağ üzerinde "onion" gibi sitelere girmek için yönlendirme yapar.
